Cu toţii, atunci când ne deplasăm în exteriorul oraşelor, suntem predispuşi la lovirea parbrizului cu diverse corpuri. Cea mai întâlnită situaţie este lovitura de piatră.
Dar ce este parbrizul…..
Înainte de toate, parbrizul este un element de siguranţă al autoturismului tău, la fel ca sistemul de franare, direcţia, centurile de siguranţă, sistemul de airbag-uri. Primele utilizări ale geamului laminat datează de prin 1919, când, Henry Ford, exploatând o tehnică inovatoare de prelucrare a sticlei, a introdus pe maşinile sale acest tip de parbriz. La acel moment parbrizul era format din 2 felii de sticlă şi un strat subţire de celuloză. Astăzi, parbrizul este format din 2 sau 3 straturi de sticla laminată şi 1 sau 2 straturi de PVB (polivinil butiral).
Bun, adică rău…Chiar dacă în cele mai multe situaţii vei spune ca a fost ghinion, totuşi soluţii există şi sunt absolut rezonabile. Primele lucruri ce trebuie făcute sunt următoarele:
Lovitura de piatra pe parbriz
-
Sterge bine zona avariată cu ceva uscat;
-
Inspectează parbrizul cu atenţie pe lumină cât mai bună (de preferat lumină naturală);
-
Acorda atenţie sporită la zona neagră a parbrizului. O lovitura cât de mica in aceasta zona se transformă aproape tot timpul în fisură;
-
Aplică o bandă adezivă, transparentă, pentru a proteja zona de acumularea impurităţilor;
-
Sună la un atelier specializat in repararea parbrizului.
Evita atelierele care ofera şi serviciul de schimbare a parbrizului. De obicei sunt tentaţi să schimbe prea repede, probabil din considerente de profit.
În scrisoarea următoare vă voi povesti la ce să vă aşteptaţi odată ajunşi in atelierul nostru sau în cel mai apropiat centru de reparaţii parbrize.
Toate bune,
Marius – REPARAŢII DE ZI